P4 zapowiada walkę o klientów innych sieci. Nie jest to na pewno łatwe zadanie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że od dawna standardem są cyrografy na 24 i 36 miesięcy. Co w takim razie może zrobić nowy gracz?
1\ P4 nie będzie korzystało z systemu ewidencji nierzetelnych klientów. Taka baza została stworzona po fali nadużyć ze strony klientów. Operatorzy wymieniają się informacjami o osobach zalegających z płatnościami. Pozwoli to na zakup telefonu każdej osobie, bez względu na zawartość jego "teczki" (modne słowo;).
2\ P4 opłaci karę umowną (ok 600 zł) za zerwanie umowy przed wygaśnięciem jej trwania - to lek na kilkuletnie cyrografy.
3\ P4 pokryje koszty przeniesienia numeru od innego operatora.
4\ P4 - w przeciwieństwie do konkurencji - będzie dbać o już posiadanych klientów, czego skutkiem będzie mały procent osób rezygnujących z usług sieci. Hasłem przewodnim nowego operatora może być slogan oparty na słowie "fair", np: "Jesteś z nami więc o ciebie dbamy - gramy fair" (przykład).
5\ System programów lojalnościowych - "trzy osoby podpiszą z nami umowę z twojego polecenia, trzy miesiące gadasz za darmo".
itp. itd.
Nowy operator z pewnością wykorzysta swoją bazę danych osobowych, którą gromadzi przy okazji rekrutacji chętnych do testowania usług nowej sieci. Po wypełnieniu ankiety godzimy się przecież na "wykorzystanie danych osobowych w celach marketingowych.." kwa, kwa, kwa..
Mały update..
Przedstawione przeze mnie metody "odbijania" klientów są jedynie sposobami, jakie P4 być może wykorzysta.. Jedyne, co jest prawdą to pkt. nr 1.
najlepszy sposob moim skromnym zdaniem to laczenie ludzi w grupy i oferowanie im darmowych rozmow wewnatrz /+ ew. inne bajery/. taka grupa moze byc rodzina, mala firma, grupa przyjaciol itd. zalety sa duze:
OdpowiedzUsuń1/ jednym ruchem wyciagamy konkurencji kilka osob, a nie skubiemy pojedynczo.
2/ przechodzac do innej sieci latwiej jest nam to zrobic razem z innymi bo dostajemy nielimitowany dostep do tych, do ktorych najczesciej dzwonimy. operatora te rozmowy prawie nic przy tym nie kosztuja /o ile uda im sie jakos rozdzielic roaming wewnetrzny od wlasnych polaczen/.
3/ prawie kazdy juz ma komorke i tradycyjna sprzedaz jest coraz mniej skuteczna. dlaczego wiec nie "zatrudnic" lidera grupy /tata, szef/ aby sami lobbowali za zmiana operatora u wszystkich w grupie? gwarantuje, ze beda mieli astronomicznie lepsza skutecznosc niz jakikolwiek wykwalifikowany sprzedawca z salonu.
Jasne - poruszasz inna kwestie, czyli powody, dla ktorych zmienia sie operatora.. nie zawsze jest to oferta, ale czesto namowa kogos innego, badz chec ograniczenia kosztow polaczen do bliskich osob. Jedna rzecz to chciec zmienic operatora, druga - moc. A P4 bedzie pomagac w tym, zeby kazdy mogl :)
OdpowiedzUsuńjeszcze się dobrze ten p4 nie zaczął a juz mnie denerwuje. dzisiaj przyslali mi zyczenia noworoczne - hah, wielkie dzieki. bo listu z loginem jak nie było tak nie ma.
OdpowiedzUsuńListy beda na poczatku stycznia
OdpowiedzUsuń