09 września 2006

Tele2 ofiarą swojej polityki i zemsty TP SA

Na antenie TVN'owego programu "Uwaga" zostanie w poniedziałek wyemitowany materiał dotyczący nieuczciwych praktyk, jakich dopuszcza się Tele2 w celu pozyskania jak największej liczby klientów.

Reporterka "Uwagi" zatrudniła się w jednym z call center operatora, żeby dowiedzieć się, jakich technik uczeni są konsultanci, w jaki sposób manipulują naiwnymi klientami oraz jaki jest tego efekt. Na stronie "Uwagi" można zobaczyć zwiastun reportażu.

Tele2 to firma, która znana jest z agresywnych metod sprzedaży swoich usług. Wielokrotnie zdarzało się, że i do moich drzwi pukali przedstawiciele firmy. Z zajawki materiału TVNu, która została umieszczona na stronie wynika, że konsultanci telefoniczni wręcz zobowiązywani są do kłamstw, byle tylko złapać naiwnego klienta. Mi spodobało się szczególnie jedno zdanie kierowane pod adresem reporterki-konsultantki: "nazwa Tele2 właściwie nie pomaga ci w sprzedaży". ;)

Wątpię, żeby przedstawione w materiale telewizyjnym fakty były przykładem jednostkowym i odosobnionym. Od początku działalności Tele2 na polskim rynku słychać było o niecodziennych i podejrzanych praktykach, których dopuszczali się pracownicy firmy, ot - chociażby podpisywanie umów za klientów bez ich wiedzy i zgody. Podobną sytuację niedawno opisywałem.

Dziwnie się składa, że materiał zostanie opublikowany właśnie teraz, kiedy Tele2 szykuje się do ofensywy rynku abonamentowego, po decyzji UKE zmuszającej TP SA do hurtowej odsprzedaży abonamentu. Czy możliwe jest by była to zemsta monopolisty? Tak - możliwe. Warto wspomnieć, że TP SA współpracuje z TVN. To w sieci Orange obejrzymy odcinki TVN'owych seriali. Wszystko wskazuje na to, że Orange będzie również siecią macierzystą dla operatora wirtualnego należącego do ITI (właściciela TVN).

Proponuję zwrócić uwagę na komentarze pod zajawką reportażu na stronie "Uwagi".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz