17 sierpnia 2006

Krótki przegląd prasy :)

Czwartek przyniósł sporą ilość informacji na temat telefonii komórkowej. Dzisiejszym liderem pod względem publikacji na mój ulubiony temat jest Gazeta Prawna ;)

Czas sieci trzeciej generacji dopiero nadchodzi - Zainteresowanie usługami opartymi o sieć trzeciej generacji rośnie z dnia na dzień. Coraz więcej klientów korzysta z bezprzewodowego dostępu do internetu. Porażką okazały się jednak wideo-rozmowy, które nie przyjęły się ani w Polsce, ani w Europie zachodniej.

Komentarz:
Gdyby usługa ta była promowana, to przyjęłaby się na pewno. Nie będzie jednak reklam zachęcających do korzystania z wideo-rozmów, gdyż póki co operatorzy mają za mały zasięg sieci 3G, żeby zaoferować usługę dużej ilości klientów. Pozostaje również problem dostępności cenowej terminali - najtańsze modele obsługujące wideo-rozmowy to wydatek min. 500zł (np. używany SonyEricsson k600i). Jeśli w promocjach u operatorów pojawią się odpowiednie telefony w cenach do 100 zł, możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania klientów tą usługą.

Moda na telefony marki Motorola do nas nie dotarła - Motorola sprzedała na całym świecie ponad 50 mln sztuk modelu RAZR V3. Zapanowała globalna moda na telefony tego producenta. Jednak wyniki sprzedaży w Polsce kontrastują ze światowymi trendami. Na rodzimym rynku Motorola goni Samsunga, SonyEricsoona oraz lidera - Nokię. Niedawno zaprezentowano 6 nowych modeli telefonów utrzymanych w stylistyce RAZR. Rynek ciepło przyjął też modele PEBL i SLVR.

Komentarz:
Telefony Motoroli w Polsce nie cieszyły się specjalną popularnością głównie ze względu na absurdalne menu, lub brak pewnych funkcji. Obsługa telefonu amerykańskiego producenta była bardzo skomplikowana - wykonanie najprostszych czynności, jak choćby sprawdzenie listy nieodebranych połączeń wymagało przekopywania bardzo nieprzejrzystego menu. Sytuacja ta zmienia się powoli, jednak motoroli ciągle daleko do Nokii, Samsunga czy Sony Ericssona. W mojej Motoroli L7 nie ma możliwości ustawienia na stałe raportów dostarczenia wiadomości SMS - trzeba to robić przed każdym wysłaniem wiadomości. Nie można oglądać filmów na pełnym ekranie, a głos w słuchawce jest BARDZO cichy. Motorola musi popracować nad szczegółami.

Padnie rekord sprzedaży - w tym roku kupimy rekordową ilość telefonów komórkowych. Szacuje się, że polski rynek jest w stanie wchłonąć 7-8 mln telefonów rocznie. Klienci biznesowi interesują się nowoczesnymi funkcjami terminali i inwestują w droższe modele. Rośnie również rynkowy udział telefonów z wbudowaną obsługą sieci Wi-Fi. W niedalekiej przyszłości aparaty ze wsparciem dla tej technologii będą umożliwiały bardzo tanie połączenia za pośrednictwem internetu (VoIP). Usługi takie powinny pojawić się w Polsce już w 2007 roku. Pod względem producentów na rynku dominuje Nokia, która ma najlepszą ofertę terminali - od najprostszych, adresowanych do mniej wymagających klientów, aż po modele najbardziej zaawansowane.

Wszystkie teksty dostępne na stronie internetowej Gazety Prawnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz