08 października 2009

Problemy z modemem Huawei e220 pod Windows 7

Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Windows 7. Chwalę sobie system, jak i chwaliłem sobie Vistę. Nigdy nie miałem z tymi systemami problemów w przeciwieństwie do wielu ludzi. Wszystko jest kwestią konfiguracji ;)

Mój post dotyczy jednak problemów z działaniem e220 i e230 pod Windowsem 7. Po zainstalowaniu systemu oraz sterowników modemy nie wykrywały sieci. Rozwiązanie udało mi się znaleźć po dłuższych poszukiwaniach.

Konieczna jest aktualizacja firmware e220 po instalacji nowego oprogramowania problemy z e220 i e230 zniknęły. Zainteresowanych odsyłam do strony Playmobile.pl, sekcji FAQ - Modemy - pkt 5.

Lub skorzystania z bezpośrednich linków:
- oprogramowanie
- instrukcja aktualizacji (pdf)

Sam proces aktualizacji przebiega bezproblemowo. Wystarczy uruchomić pobrany plik, podłączyć modem i czekać. Aktualizacja pomaga podobno również w przypadku problemów z wysyłaniem wiadomości SMS przez program obsługujący modem.

[UPDATE]

Sterowniki można pobrać również z tej strony: http://www.playmobile.pl/pl/internet/prezentacja/index.html

Znajdziecie tam aktualizacje do innych modemów, które były sprzedawane w sieci Play.

Dodam jeszcze, że na chwilę obecną pod Win 7 z tych modemów, jakie udało mi się przetestować działa jedynie Huawei e220. Wersja e230 oraz modem Samsung SGH-Z810 nie są rozpoznawane przez system mimo aktualizacji sterowników. Przy chwili czasu sprawdzę jeszcze modem Toshiba G450 i opisze napiszę jak sytuacja wygląda w tym przypadku.

5 komentarzy:

  1. Anonimowy2:22 PM

    A co zrobić gdy program aktualizacyjny nie wykrywa modemu mimo wielokrotnego podłączania, włączania/wyłączania?
    Ps. KONTAKT nie działa, a chciałam wysłać Panu e-mail.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuje sprawdzic na innym komputerze. Jakby to nie pomoglo proponuje forum bez-kabli.pl - tam sa praktycy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy6:40 PM

    Jeśli odłączyłem modem w czasie aktualizacji firmware w modemie Huawei E220 to co się stanie????
    Dowiedziałem się że pod żadnym pozorem nie wolno odłączać modemu.
    Czy da się cos zrobić z tym modemem czy jest już spisany na straty proszę o odpowiedźJeśli odłączyłem modem w czasie aktualizacji firmware w modemie Huawei E220 to co się stanie????
    Dowiedziałem się że pod żadnym pozorem nie wolno odłączać modemu.
    Czy da się cos zrobić z tym modemem czy jest już spisany na straty proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  4. spróbuj jeszcze raz wgrac oprogramowanie. Tym razem go NIE odlaczaj..

    Jesli modem bedzi dzialal ok to ok, jesli nie, to bedziesz musial zwrocic sie do specjalisty.
    Opisz pozniej swoj problem w odpowiednim dziale np. na forum bez-kabli.pl. Ktos powinien Ci pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy10:37 PM

    wstrona ery ==> sciągasz oprogramowanie do kzdegi windowsa ale tezaktualizacje modemu-> mi wystarczyło tylko zainstalowac z nowymi sterownikami windowsa 7 i działa

    OdpowiedzUsuń