01 lutego 2007

PTC bez Germanosa

Jeszcze w grudniu (7-mego) pisałem, że Polska Telefonia Cyfrowa "zachwieje się w posadach" - mój post z wiadomych przyczyn był dość enigmatyczny. Wspominałem o odejściu pracowników PTC z tzw. "wyższego" szczebla oraz o zmianach w strukturze sprzedaży, które mogą poważnie wpłynąć na wyniki sprzedaży sieci Era.

Na początku grudnia doszły mnie słuchy, jakoby firma Germanos miała rozpocząć sprzedaż usług nowego operatora P4. Ze względu na brak możliwości potwierdzenia tej informacji nie mogłem jej publikować. Rozmawiałem nawet w tej sprawie z dyrektorem handlowym sieci sprzedaży Germanos. Bardzo uprzejmy Pan w dyplomatyczny sposób odpowiedział mi, że nie może udzielać żadnych informacji na ten temat. Pytany o dalszą współpracę z Polską Telefonią Cyfrową powiedział, że Germanos nie planuje zaprzestania sprzedaży usług PTC. Wręcz przeciwnie - czynione są kroki w kierunku pogłębienia współpracy. Poniżej kilka cytatów z dzisiejszej prasy:

Telepolis.pl - Germanos strategicznym partnerem Netii i P4:
Germanos sprzedaje w swoich punktach usługi Ery. Własnych sklepów ma ponad 200, a w zeszłym kwartale chciał zakupić ponad 100 punktów sieci Mobile Phone - jednak PTC nie wyraziła na to zgody.

Odejście Germanosa od PTC będzie oznaczało mocny cios dla tej sieci komórkowej. Sklepy Germanosa to w tej chwili jedna czwarta sieci sprzedaży operatora.

FKN.pl - Stanowisko PTC w sprawie firmy Germanos:
Zostaliśmy poinformowani pismem przez firmę Germanos o zamiarze rozwiązania umowy. Przyglądamy się szczegółom. Dołożymy wszelkich starań, aby nie wpłynęło to na dostępność usług i produktów dla naszych klientów.

________________
Biuro Prasowe PTC

Wniosek jest prosty - albo Pan Dyrektor Handlowy nie wiedział jeszcze o planowanym aliansie, albo po prostu trzymał język za zębami ;)

Swoją drogą pojawienie się jakichkolwiek informacji na ten temat w tamtym czasie mogłoby mieć bardzo znaczący wpływ na wyniki spółki Germanos, która jako spółka giełdowa nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek "wycieki" informacyjne.

Na zakończenie dodam, że według mnie źle sformułowany został komunikat prasowy informujący o zmianie w strukturze udziałowców P4. "Germanos udziałowcem P4" - z dalszej części informacji prasowej jasno wynika, że to P4 stało się współwłaścicielem polskiej spółki Germanos:
Tollerton obejmie 22% udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym P4 w zamian za udziały spółki Germanos Polska i jej dwóch spółek zależnych Telecommunication Center Mobile oraz Mobile Phone Telecom (spółki dystrybutorskie), które zostaną wniesione do P4 na pokrycie nowych udziałów objętych przez Tollerton.
Trzeba przyznać, że start P4 zapowiada się bardzo obiecująco. Gdyby nie kilka mniej lub bardziej poważnych niedociągnięć i wpadek, można by powiedzieć, że wszystko zostało bardzo dobrze przygotowane :) Już jutro poznamy markę nowego operatora. Na wielkiej imprezie zorganizowanej przez P4 pojawią się przedstawiciele wszystkich najważniejszych i zupełnie nieważnych "redakcji" z branży telekomunikacyjnej.

Bardzo chętnie opowiedziałbym Wam o moich wrażeniach z jutrzejszej prezentacji, jednak nie zaliczam się już do żadnej z ww. kategorii :D

1 komentarz:

  1. Anonimowy11:28 PM

    Witam
    Mam duży problem z internetem i bardzo chciałbym chociaż popisać wiadomości a jeśli możliwe porozmawiac przez telefon z Panią Anną Streżyńską.
    Tylko nie wiem jak się mogę skontaktować z tą panią.
    Jest to dla mnie bardzo ważna sprawa.
    Mój numer gg:9377767
    Numer telefonu st.058 572-17-07
    Email: majtek80@wp.pl
    Jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.
    Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń